Vanaf nu Ondernemend Waterland

19 November 2018

Ondernemers hebben in onze maatschappij en daardoor ook binnen de Waterlandse gemeenschap een cruciale rol. Wij zorgen met zijn allen voor werkgelegenheid, innovatie, verhoging van de leefbaarheid, ondersteuning van maatschappelijke initiatieven, enzovoort. Dat is een mooi geluid dat een podium verdient, omdat het anders nog wel eens vergeten wordt.

Een ondernemersvereniging is in potentie een ideale spreekbuis om dat geluid naar de gemeenschap en (lokale) overheid te verkondigen. Aan de andere kant kan een ondernemersvereniging als een

‘stoffige, ouderwetse directeursclub’ aanvoelen en van dat imago willen we juist af. Een naamsverandering en herpositionering waren dus logische stappen om een imagoverandering in gang te zetten. Vanuit dat uitgangspunt hebben Roar Schouten en Daan van Baarsen van The Branders een nieuwe naam voorgesteld. Hiermee positioneren ze onze club als een actieve community betrokken Waterlanders: ‘Ondernemend Waterland, het kloppend hart van Waterland.’ Deze nieuwe naam heeft de basis gevormd voor onze nieuwe merkidentiteit.



‘VOOR DE VISUELE IDENTITEIT HEBBEN ZIJ GEZOCHT NAAR EEN STIJL DIE PAST BIJ EEN JONGERE EN ACTIEVERE UITSTRALING’

Voor de visuele identiteit hebben zij gezocht naar een stijl die past bij een jongere en actievere uitstraling, maar die tegelijkertijd ook krachtig genoeg is om +/- 175 ondernemers te vertegenwoordigen. Ze hebben gebruik gemaakt van krachtige typografie en een kleurenpallet dat een twist geeft aan de Waterlandse kleuren. In combinatie met een dynamische grafische stijl, zijn ze zo tot het gewenste resultaat gekomen.

Met de nieuwe naam, frisse visuele identiteit en een flinke bak aan ideeën hopen we samen met The Branders een frisse wind door te club te laten waaien en spreken we de wens uit om de club nog jarenlang relevant te laten zijn!